Propòsits

Cada any sentia això de fer una llista de propòsits per l’any que comença… Sincerament, sempre m’havia semblat una “collonada”, una moda més sense sentit. Tampoc m’havia parat mai a fer balanç de l’any anterior.

Doncs bé, aquest any una persona que m’ha estat inspirant molt últimament em va explicar la importància de tot plegat i em va dir que provés de fer-ho (de fet, és l’única manera de tenir una opinió fonamentada).

La setmana passada vaig fer una petita llista de coses que havien passat aquest any (totes positives, em va sortir de forma instintiva) i les vaig gaudir i els vaig donar la importància que es mereixien. A vegades lluitem per un objectiu i quan l’aconseguim no l’assaborim prou. Jo vaig mirar de tornar a felicitar-me i gaudir amb els objectius i millores que havia aconseguit durant l’any i també amb els altres petits detalls que sovint oblidem però que són importants per a la nostra felicitat.

D’altra banda, també vaig agrair les moltes coses/persones que tinc a la vida. Si mireu de pensar-hi bé, veureu que sempre pots estar agraït per moltes coses (encara que aquest any t’hagués anat tot molt malament). Tenim menjar, salut, amor, un sostre, educació… Tot això és molt i molt valuós.

El dia següent vaig fer la llista de propòsits. Segons el meu parer cal no passar-se. T’has de posar objectius assequibles i a vegades simplement petites coses (com menjar més a poc a poc, per exemple). Que la llista no sigui massa llarga.

I el més important per a mi va ser l’actitud a l’hora de fer aquesta llista. Si la fas per fer no et servirà de res. En canvi, si t’agafes unes hores per reflexionar, per ordenar els teus pensaments, etc. el resultat pot ser molt important. Una vegada feta la llista, a més, va molt bé visualitzar tots els punts. Per exemple, si t’has posat com a propòsit menjar més a poc a poc, et pots imaginar assentat a taula mastegant a poc a poc i gaudint de cada sabor. Jo vaig fer-ho i immediatament em va “pujar” un somriure a la cara. Amb la visualització s’interioritzen molt més els propòsits escrits.

Vosaltres feu una llista de propòsits? Quines estratègies utilitzeu?

P.D: també m’he fe un propòsit per aquest blog, us en parlaré en una pròxima entrada!

Aquesta entrada s'ha publicat en Petits detalls i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Propòsits

  1. Retroenllaç: Petits detalls_1: Somriu | els meus petits moments

Deixa un comentari

